Ruilen & retourneren

Het kan voorkomen dat je het bestelde product niet aan je verwachtingen voldoet. Afhankelijk van je aankoop en het moment van melden zijn er mogelijkheden voor het annuleren, ruilen of retourneren van je bestelling.

Webshopbestelling

Heb jij een bestelling bij onze webshop gedaan en wil je dit annuleren of heb je het product ontvangen en is het niet zoals verwacht? Dat kan gebeuren! Bij Home Center en Kapenga is het retourneren, ruilen of annuleren van webshopbestellingen geen probleem. Voordat je artikelen gaat retourneren is het echter wel verstandig om eerst contact met ons op te nemen.

Bestelling in de winkel

Heb je in de fysieke winkel van Home Center of Kapenga een aankoop gedaan en wil je deze bij nader inzien toch retourneren? Afhankelijk van het artikel wat je hebt gekocht, is retourneren, ruilen of annuleren mogelijk. Neem contact op met de desbetreffende afdeling van je aankoop.

Retourvoorwaarden webshopbestellingen

· Om hygiënische redenen kunnen wij bepaalde artikelen niet retour nemen, tenzij de artikelen in een ongeopende verpakking en/of ongebruikte en schone staat geretourneerd worden. Dit geldt onder andere voor hoofdkussens, dekbedden, dekbedovertrekken, bed- en badtextiel, matrassen en keukentextiel.

· De retourkosten zijn voor jouw rekening (ook wanneer het om grotere meubelen gaat).

· Wil je de meubelen laten ophalen? Dat is mogelijk, maar hier zijn wel extra kosten aan verbonden (vanaf €75,-). Neem contact met ons op voor het maken van een afspraak.

· Beschadiging mag niet voorkomen, we vinden dit dan ook heel vervelend voor je. Als het bestelde product is beschadigd, neem dan contact met ons op. Wij nemen in geval van beschadiging de verzendkosten voor onze rekening. De gemaakte verzendkosten (bij PostNL) voor het retour sturen worden na aflevering op je rekening gestort. Stuur de artikelen altijd compleet en indien mogelijk in originele en onbeschadigde verpakking retour.

Webshopbestelling retourneren met PostNL

Bij Home Center & Kapenga Wonen krijg je 14 dagen bedenktijd op je webshopbestelling. Voldoet het artikel niet aan je verwachtingen, dan mag je het naar ons terug sturen. Zorg ervoor dat het artikel als nieuw blijft!

Vul het retourformulier in en voeg deze toe aan je pakket. Ook hiervoor gelden de retourvoorwaarden.

Webshopbestelling ruilen

Het ruilen van artikelen uit de webshop, is hetzelfde als retourneren en een nieuw artikel bestellen. Ook hiervoor gelden de retourvoorwaarden. Natuurlijk mag je het product ook ruilen of retourneren in onze winkels. Het voordeel hiervan is dat je geen extra verzendkosten hoeft te betalen.

Bestelling in de winkel retourneren

Hoe kan je een artikel retourneren, ruilen of annuleren?

• Gaat het om een woonaccessoires zoals een sierkussen of vaas? Kom langs in de winkel en vraag naar de mogelijkheden bij de desbetreffende afdeling van aankoop.

• Gaat het om op maat gemaakte of op maat bestelde meubels? Het is in de meeste gevallen niet mogelijk om op maat gemaakte of bestelde meubels te retourneren. Neem voor standaard meubels contact op met de desbetreffende afdeling van aankoop.

• Gaat het om andere meubels? Neem dan contact op met de desbetreffende afdeling en verkoopadviseur over de retournering.

 

Wanneer een product retour wordt genomen ontvang je daarvoor een tegoedbon, welke je op elke afdeling in één van onze winkels kunt besteden.

Terug naar klantenservice

Kom langs in één van onze woonwinkels

×

:

Not a valid Time